Lageret sender varer som normalt

Indledning

Hailo.dk ejes og drives af

Nordic Hauz
CVR-nr. 36714948 (herefter Hailo.dk)
Kliplev Søndergade 10
6200 Aabenraa
T: 61 13 62 00
M: kundeservice@hailo.dk  

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Hailo.dk.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

  1. Generelt

Handelsbetingelserne er gældende for forbrugere ved handel på www.Hailo.dk.dk. Ved bestilling af varer fra Hailo.dk netbutik (www.Hailo.dk) accepterer du vores handels og lejebetingelser og bekræfter at du ikke bruger vores service med henblik på videresalg af Hailo produkter.

  1. Betaling

Bestilte varer kan kun betales første gang online og kan betales ved brug af følgende kort: VISA eller Master Card. Kortoplysningerne transmitteres krypteret mellem kunde og Hailo.dk. Personoplysninger såsom navn, adresse osv. krypteres dog ikke.

  1. Afgivelse af ordre

Afgivelse af en bestilling på vores hjemmeside er ikke en juridisk bindende aftale. Hailo.dk forbeholder sig retten til at annullere din ordre som følge af tekniske problemer, leveringssvigt, trykfejl og lignende situationer. En bindende ordre bekræftelse vil blive fremsendt på din mail når vi har afsendt de varer som du har bestilt. 

Vores websystem afsender en automatisk genereret e-mail hvoraf det vil fremgå hvilke varer du har bestilt. Dette er kun en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Det automatiske svar via e-mail ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. 

Alle priser hos Hailo.dk er angivet i danske kroner og er inklusiv moms, eventuelle andre afgifter. 

  1. Levering

Hailo.dk leverer din bestilling med Post Danmark eller GLS eller fragtmand, for vare som ligger på lager i Danmark, enkelte vare som enten er udsolgt fra lager i Danmark eller ikke lagerføres sendes direkte fra Hailo, Tyskland   

Leveringstid kan varierer fra 1 til 30 dage. Post Danmark, GLS og Hailo, Tyskland yder ikke garanti for dag-til-dag levering og det er derfor ikke muligt at efterlyse en forsendelse før 4 dage efter afsendelse. 

Når en vare er afsendt, sender vi en forsendelsesbekræftelse via e-mail til dig. Der må tages forbehold for systemfejl samt force majour.

Hailo.dk har ikke erstatningspligt hvis der ved bestilling er angivet en forkert adresse og dette medfører bortkomst af forsendelse.

Hvis ordren nægtes modtagelse eller der er oplyst en mangelfuld adresse at modtageren ikke står skrevet på postkassen/døren. Eller ikke afhentes, kan købs beløbet ikke refunderes.

  1. Fortrydelsesret

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse eller ikke afhente varen her vil refundering ikke kunne foretages.

Du har ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag du har modtaget dine varer. 

Hvis du gør brug af din fortrydelsesret refunderer vi betalingen vi har modtaget fra dig, fratrukket den oprindelige fragt der kan variere fra DKK 187,50 op til DKK 1.500,00. Tilbagebetalingen vil ske senest 14 dage fra den dato hvor vi har modtaget din besked om at du vil gøre brug af din fortrydelsesret. Vi tilbageholder dog tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst. 

Varen skal ved brug af fortrydelsesretten returneres i samme stand og mængde, som da du modtog den. Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Varen må gerne pakkes ud af æsken, men varen kan kun returneres uden ibrugtagning da det er åbenlyst at en ibrugtagning af varen udgør en væsentlig forringelse af varens værdi. 

Hvis en vare er taget retur og varen har været i brug, pålægges et service gebyr på 100,- eksklusiv moms for vurdering og et evt. yderligere værditab vil blive trukket fra det beløb som returneres til kunden. Varen skal sendes forsvarligt i beskyttende emballage og original emballage. Køber hæfter for en eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på. 

Når du benytter fortrydelsesretten, skal du selv betale for fragten for at sende varen retur til os. Tilbagebetaling sker hurtigst muligt, efter vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for fortrydelsesretten. 

Produktet skal være returneret til hailo.dk senest 14 dage efter vi har modtaget din besked om at du har fortrudt dit køb. Har vi ikke modtaget din vare frafalder fortrydelsesretten.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse eller ikke afhente varen

Returvarer sendes til, Returvarer skal ankomme på vort lager og kan ikke sendes til afhentning i pakkeshops: 

Hailo.dk
Kliplev Søndergade 10, Kliplev
DK-6200 Aabenraa
Danmark

  1. Reklamationsret og Garanti

Der ydes reklamationsret efter dansk købelov. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen/fejlen. Du skal reklamere inden 14 dage efter modtagelse. Du bedes kontakte os igennem vores returformular få at få tilsendt en retur label eller på kundeservice@hailo.dk. Alle skader/mangler skal dokumenters ved fremsendelse af relevant billedmateriale samt fotos af evt. beskadighet forsendelses emballage set både ude samt hvis muligt indefra. 

Hvis varen erklæres defekt og ikke kan repareres så forbeholder Hailo.dk sig retten til at ophæve købet og tilbagebetale beløbet for varen. 

Hailo.dk modtager nogle gange produkter som er angivet som defekte, men som ikke indeholder fejl, eller er benyttet forkert. Modtager vi en sådan vare retur hvor fejl eller defekt, defineret på defektvare beskrivelsen, ikke er gældende, vil varen blive returneret til kunden inklusiv et gebyr for vores benyttede tid på test, fejlsøgning og håndtering af sagen og fragtomkostninger. Vores gebyr beregnes pr. halve time benyttet på kr. 250,- + moms. 

Ønsker du at klage over dit køb, bedes du rette henvendelse på e-mail adressen; kundeservice@hailo.dk. Hvis det ikke kan lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage på til konkurrence- og forbrugerstyrelsen ved at gå ind på www.forbrug.dk. Du kan også klage igennem EU komissionens online klage-portal, hvilket er beregnet til forbrugere som ikke er bosat i Danmark. 

Garanti indbefatter ikke reparation af skader som er forudsagde af fejlagtig brug af varen så som væskeskader, tab eller lignende.

  1. Vare beskadiget under transport

Skulle uheldet være ude og der er opstået en transportskade på din vare, Kan du se på emballagen, at varen muligvis er skadet, så kan du bede fragtmanden, postbuddet eller pakkeshoppen om at notere, at emballagen er skadet. Er varen skadet skal dette omgående informeres til hailo.dk, indenfor 1-7 hverdage  efter modtagelsen eller afhentningen af produktet. Kontroller derfor varen straks ved ankomst for transportskader, inden du accepterer modtagelse. Ved accept for modtagelse, hæfter du selv for evt. senere opdagede Transportskader. Transportskade skal foto dokumenteres med billeder af beskadiget vare og beskadiget kasse/æske eller anden forsendelses emballage hvor påmonteret transport label kan ses. Uden denne dokumentation kan transportskader ikke accepteres eller refunderes. Som regel er transportskader kosmetiske/optiske og ikke går ikke udover varens egentlige funktion/brugsværdi – ved optiske skader forbeholder roba.dk sig retten til efter vurdering af skaden at yde en rabat i stedet for ombytning af varen.

Send yderligere en besked til kundeservice@hailo.dk om at du har nægtet modtagelse.

  1. Særlige regler for erhvervsdrivende

Hvis erhvervsdrivende bruger vores materialer eller billeder uden udtrykkelig og skriftlig tilladelse fra Hailo.dk vil dette udløse et erstatningskrav på den fulde produktværdi + håndteringsomkostninger af sagen. Det er derfor vigtigt at du kontakter os inden du bruger vores service som erhvervsdrivende.

  1. Mangler ved varen

I tilfælde af mangler ved varen, finder købelovens mangelregler anvendelse.

10. Dimensioner: 

Alle vægt angivelser samt dimensioner er anført som ca. angivelser og der kan være afvigelser fra forsendelsesvægten og varens reele vægt / volume

11. Refundering / Returnering

Hvis du fortryder dit køb, tilbage betaler vi købsbeløbet, fratrukket den oprindelige fragt for fremsendingen af varen. I tilfælde af en værdiforringelse af varen, hæfter køber for denne, hvilket bliver fratrukket det oprindelige købs beløb. Skulle varen ankomme beskadiget, brugt, med mangelfuld emballering, eller manglende indpakninger, labels etc. hos hailo.dk. Vil varen anses for brugt og ikke længere egnet til gensalg og refundering kan herfor ikke længere tilbageføres. 

Er en vare først tages i brug kan den ikke længere returneres/refunderes, da den ikke længere vil være egnet til gensalg. En vare skal returneres med alle indpakninger og labels intakt således at den er egnet til gensalg.

Bemærk at den oprindelige fragt på Hailo varer og specielt tunge produkter kan variere fra DKK 187,50 op til DKK 1.500,00 for de tungeste produkter, der kan fratrækkes refunderings beløbet. 

Der må ikke anvendes Gaffatape, farvet pakketape  eller lignende til at genforsegle vore emballager for returnering. Disse typer tape vil beskadige emballagen i en sådan grad at varen ikke længere kan gensælges. Og der vil herfor ikke kunne foretages en refundering. Anvend kun alm Transparent pakke tape til genforsegling af din returvare.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalingen. Bemærk at vi ikke dækker ekstra leveringsomkostninger, som følge af en anden leveringsform udover den billigste, tilbudte standardlevering. Vi refunderer betalingen uden unødige forsinkelse og senest 14 dage fra vi har registreret din returnering. Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget returvaren.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 

En returvare må ikke sendes til afhentning i en pakkeshop, men skal ankomme til vort lager:

Hailo.dk
Kliplev Søndergade 10, Kliplev
DK-6200 Aabenraa
Danmark

Indledning

Hailo.dk ejes og drives af

Nordic Hauz
CVR-nr. 36714948 (herefter Hailo.dk)
Kliplev Søndergade 10
6200 Aabenraa
T: 61 13 62 00
M: kundeservice@hailo.dk  

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Hailo.dk.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

  1. Generelt

Handelsbetingelserne er gældende for forbrugere ved handel på www.Hailo.dk.dk. Ved bestilling af varer fra Hailo.dk netbutik (www.Hailo.dk) accepterer du vores handels og lejebetingelser og bekræfter at du ikke bruger vores service med henblik på videresalg af Hailo produkter.

  1. Betaling

Bestilte varer kan kun betales første gang online og kan betales ved brug af følgende kort: VISA eller Master Card. Kortoplysningerne transmitteres krypteret mellem kunde og Hailo.dk. Personoplysninger såsom navn, adresse osv. krypteres dog ikke.

  1. Afgivelse af ordre

Afgivelse af en bestilling på vores hjemmeside er ikke en juridisk bindende aftale. Hailo.dk forbeholder sig retten til at annullere din ordre som følge af tekniske problemer, leveringssvigt, trykfejl og lignende situationer. En bindende ordre bekræftelse vil blive fremsendt på din mail når vi har afsendt de varer som du har bestilt. 

Vores websystem afsender en automatisk genereret e-mail hvoraf det vil fremgå hvilke varer du har bestilt. Dette er kun en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Det automatiske svar via e-mail ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. 

Alle priser hos Hailo.dk er angivet i danske kroner og er inklusiv moms, eventuelle andre afgifter. 

  1. Levering

Hailo.dk leverer din bestilling med Post Danmark eller GLS eller fragtmand, for vare som ligger på lager i Danmark, enkelte vare som enten er udsolgt fra lager i Danmark eller ikke lagerføres sendes direkte fra Hailo, Tyskland   

Leveringstid kan varierer fra 1 til 30 dage. Post Danmark, GLS og Hailo, Tyskland yder ikke garanti for dag-til-dag levering og det er derfor ikke muligt at efterlyse en forsendelse før 4 dage efter afsendelse. 

Når en vare er afsendt, sender vi en forsendelsesbekræftelse via e-mail til dig. Der må tages forbehold for systemfejl samt force majour.

Hailo.dk har ikke erstatningspligt hvis der ved bestilling er angivet en forkert adresse og dette medfører bortkomst af forsendelse.

Hvis ordren nægtes modtagelse eller der er oplyst en mangelfuld adresse at modtageren ikke står skrevet på postkassen/døren. Eller ikke afhentes, kan købs beløbet ikke refunderes.

  1. Fortrydelsesret

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse eller ikke afhente varen her vil refundering ikke kunne foretages.

Du har ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag du har modtaget dine varer. 

Hvis du gør brug af din fortrydelsesret refunderer vi betalingen vi har modtaget fra dig, fratrukket den oprindelige fragt der kan variere fra DKK 187,50 op til DKK 1.500,00. Tilbagebetalingen vil ske senest 14 dage fra den dato hvor vi har modtaget din besked om at du vil gøre brug af din fortrydelsesret. Vi tilbageholder dog tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst. 

Varen skal ved brug af fortrydelsesretten returneres i samme stand og mængde, som da du modtog den. Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Varen må gerne pakkes ud af æsken, men varen kan kun returneres uden ibrugtagning da det er åbenlyst at en ibrugtagning af varen udgør en væsentlig forringelse af varens værdi. 

Hvis en vare er taget retur og varen har været i brug, pålægges et service gebyr på 100,- eksklusiv moms for vurdering og et evt. yderligere værditab vil blive trukket fra det beløb som returneres til kunden. Varen skal sendes forsvarligt i beskyttende emballage og original emballage. Køber hæfter for en eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på. 

Når du benytter fortrydelsesretten, skal du selv betale for fragten for at sende varen retur til os. Tilbagebetaling sker hurtigst muligt, efter vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for fortrydelsesretten. 

Produktet skal være returneret til hailo.dk senest 14 dage efter vi har modtaget din besked om at du har fortrudt dit køb. Har vi ikke modtaget din vare frafalder fortrydelsesretten.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse eller ikke afhente varen

Returvarer sendes til, Returvarer skal ankomme på vort lager og kan ikke sendes til afhentning i pakkeshops: 

Hailo.dk
Kliplev Søndergade 10, Kliplev
DK-6200 Aabenraa
Danmark

  1. Reklamationsret og Garanti

Der ydes reklamationsret efter dansk købelov. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen/fejlen. Du skal reklamere inden 14 dage efter modtagelse. Du bedes kontakte os igennem vores returformular få at få tilsendt en retur label eller på kundeservice@hailo.dk 

Hvis varen erklæres defekt og ikke kan repareres så forbeholder Hailo.dk sig retten til at ophæve købet og tilbagebetale beløbet for varen. 

Hailo.dk modtager nogle gange produkter som er angivet som defekte, men som ikke indeholder fejl, eller er benyttet forkert. Modtager vi en sådan vare retur hvor fejl eller defekt, defineret på defektvare beskrivelsen, ikke er gældende, vil varen blive returneret til kunden inklusiv et gebyr for vores benyttede tid på test, fejlsøgning og håndtering af sagen og fragtomkostninger. Vores gebyr beregnes pr. halve time benyttet på kr. 250,- + moms. 

Ønsker du at klage over dit køb, bedes du rette henvendelse på e-mail adressen; kundeservice@hailo.dk. Hvis det ikke kan lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage på til konkurrence- og forbrugerstyrelsen ved at gå ind på www.forbrug.dk. Du kan også klage igennem EU komissionens online klage-portal, hvilket er beregnet til forbrugere som ikke er bosat i Danmark. 

Garanti indbefatter ikke reparation af skader som er forudsagde af fejlagtig brug af varen så som væskeskader, tab eller lignende.

  1. Vare beskadiget under transport

Skulle uheldet være ude og der er opstået en transportskade på din vare, Kan du se på emballagen, at varen muligvis er skadet, så kan du bede fragtmanden, postbuddet eller pakkeshoppen om at notere, at emballagen er skadet. Er varen skadet skal dette omgående informeres til hailo.dk, indenfor 2-3 hverdage  efter modtagelsen eller afhentningen af produktet. Kontroller derfor varen straks ved ankomst for transportskader, inden du accepterer modtagelse. Ved accept for modtagelse, hæfter du selv for evt. senere opdagede Transportskader. Transportskade skal foto dokumenteres med billeder af beskadiget vare og beskadiget kasse/æske eller anden forsendelses emballage hvor påmonteret transport label kan ses. Uden denne dokumentation kan transportskader ikke accepteres eller refunderes. Som regel er transportskader kosmetiske/optiske og ikke går ikke udover varens egentlige funktion/brugsværdi – ved optiske skader forbeholder roba.dk sig retten til efter vurdering af skaden at yde en rabat i stedet for ombytning af varen.

Send yderligere en besked til kundeservice@hailo.dk om at du har nægtet modtagelse.

  1. Særlige regler for erhvervsdrivende

Hvis erhvervsdrivende bruger vores materialer eller billeder uden udtrykkelig og skriftlig tilladelse fra Hailo.dk vil dette udløse et erstatningskrav på den fulde produktværdi + håndteringsomkostninger af sagen. Det er derfor vigtigt at du kontakter os inden du bruger vores service som erhvervsdrivende.

  1. Mangler ved varen

I tilfælde af mangler ved varen, finder købelovens mangelregler anvendelse.

10. Dimensioner: 

Alle vægt angivelser samt dimensioner er anført som ca. angivelser og der kan være afvigelser fra forsendelsesvægten og varens reele vægt / volume

11. Refundering / Returnering

Hvis du fortryder dit køb, tilbage betaler vi købsbeløbet, fratrukket den oprindelige fragt for fremsendingen af varen. I tilfælde af en værdiforringelse af varen, hæfter køber for denne, hvilket bliver fratrukket det oprindelige købs beløb. Skulle varen ankomme beskadiget, brugt, med mangelfuld emballering, eller manglende indpakninger, labels etc. hos hailo.dk. Vil varen anses for brugt og ikke længere egnet til gensalg og refundering kan herfor ikke længere tilbageføres. 

Er en vare først tages i brug kan den ikke længere returneres/refunderes, da den ikke længere vil være egnet til gensalg. En vare skal returneres med alle indpakninger og labels intakt således at den er egnet til gensalg.

Bemærk at den oprindelige fragt på Hailo varer og specielt tunge produkter kan variere fra DKK 187,50 op til DKK 1.500,00 for de tungeste produkter, der kan fratrækkes refunderings beløbet. 

Der må ikke anvendes Gaffatape, farvetpakke tape  eller lignende til at genforsegle vore emballager for returnering. Disse typer tape vil beskadige emballagen i en sådan grad at varen ikke længere kan gensælges. Og der vil herfor ikke kunne foretages en refundering. Anvend kun alm Transparent pakke tape til genforsegling af din returvare.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalingen. Bemærk at vi ikke dækker ekstra leveringsomkostninger, som følge af en anden leveringsform udover den billigste, tilbudte standardlevering. Vi refunderer betalingen uden unødige forsinkelse og senest 14 dage fra vi har registreret din returnering. Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget returvaren.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Hailo.dk
Kliplev Søndergade 10, Kliplev
DK-6200 Aabenraa
Danmark

Indledning

Hailo.dk ejes og drives af

Nordic Hauz
CVR-nr. 36714948 (herefter Hailo.dk)
Kliplev Søndergade 10
6200 Aabenraa
T: 61 13 62 00
M: kundeservice@hailo.dk  

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Hailo.dk.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

  1. Generelt

Handelsbetingelserne er gældende for forbrugere ved handel på www.Hailo.dk.dk. Ved bestilling af varer fra Hailo.dk netbutik (www.Hailo.dk) accepterer du vores handels og lejebetingelser og bekræfter at du ikke bruger vores service med henblik på videresalg af Hailo produkter.

  1. Betaling

Bestilte varer kan kun betales første gang online og kan betales ved brug af følgende kort: VISA eller Master Card. Kortoplysningerne transmitteres krypteret mellem kunde og Hailo.dk. Personoplysninger såsom navn, adresse osv. krypteres dog ikke.

  1. Afgivelse af ordre

Afgivelse af en bestilling på vores hjemmeside er ikke en juridisk bindende aftale. Hailo.dk forbeholder sig retten til at annullere din ordre som følge af tekniske problemer, leveringssvigt, trykfejl og lignende situationer. En bindende ordre bekræftelse vil blive fremsendt på din mail når vi har afsendt de varer som du har bestilt. 

Vores websystem afsender en automatisk genereret e-mail hvoraf det vil fremgå hvilke varer du har bestilt. Dette er kun en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Det automatiske svar via e-mail ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. 

Alle priser hos Hailo.dk er angivet i danske kroner og er inklusiv moms, eventuelle andre afgifter. 

  1. Levering

Hailo.dk leverer din bestilling med Post Danmark eller GLS eller fragtmand, for vare som ligger på lager i Danmark, enkelte vare som enten er udsolgt fra lager i Danmark eller ikke lagerføres sendes direkte fra Hailo, Tyskland   

Leveringstid kan varierer fra 1 til 30 dage. Post Danmark, GLS og Hailo, Tyskland yder ikke garanti for dag-til-dag levering og det er derfor ikke muligt at efterlyse en forsendelse før 4 dage efter afsendelse. 

Når en vare er afsendt, sender vi en forsendelsesbekræftelse via e-mail til dig. Der må tages forbehold for systemfejl samt force majour.

Hailo.dk har ikke erstatningspligt hvis der ved bestilling er angivet en forkert adresse og dette medfører bortkomst af forsendelse.

Hvis ordren nægtes modtagelse eller der er oplyst en mangelfuld adresse at modtageren ikke står skrevet på postkassen/døren. Eller ikke afhentes, kan købs beløbet ikke refunderes.

  1. Fortrydelsesret

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse eller ikke afhente varen her vil refundering ikke kunne foretages.

Du har ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag du har modtaget dine varer. 

Hvis du gør brug af din fortrydelsesret refunderer vi betalingen vi har modtaget fra dig, fratrukket den oprindelige fragt der kan variere fra DKK 187,50 op til DKK 1.500,00. Tilbagebetalingen vil ske senest 14 dage fra den dato hvor vi har modtaget din besked om at du vil gøre brug af din fortrydelsesret. Vi tilbageholder dog tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst. 

Varen skal ved brug af fortrydelsesretten returneres i samme stand og mængde, som da du modtog den. Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Varen må gerne pakkes ud af æsken, men varen kan kun returneres uden ibrugtagning da det er åbenlyst at en ibrugtagning af varen udgør en væsentlig forringelse af varens værdi. 

Hvis en vare er taget retur og varen har været i brug, pålægges et service gebyr på 100,- eksklusiv moms for vurdering og et evt. yderligere værditab vil blive trukket fra det beløb som returneres til kunden. Varen skal sendes forsvarligt i beskyttende emballage og original emballage. Køber hæfter for en eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på. 

Når du benytter fortrydelsesretten, skal du selv betale for fragten for at sende varen retur til os. Tilbagebetaling sker hurtigst muligt, efter vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for fortrydelsesretten. 

Produktet skal være returneret til hailo.dk senest 14 dage efter vi har modtaget din besked om at du har fortrudt dit køb. Har vi ikke modtaget din vare frafalder fortrydelsesretten.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse eller ikke afhente varen

Returvarer sendes til, Returvarer skal ankomme på vort lager og kan ikke sendes til afhentning i pakkeshops: 

Hailo.dk
Kliplev Søndergade 10, Kliplev
DK-6200 Aabenraa
Danmark

  1. Reklamationsret og Garanti

Der ydes reklamationsret efter dansk købelov. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen/fejlen. Du skal reklamere inden 14 dage efter modtagelse. Du bedes kontakte os igennem vores returformular få at få tilsendt en retur label eller på kundeservice@hailo.dk 

Hvis varen erklæres defekt og ikke kan repareres så forbeholder Hailo.dk sig retten til at ophæve købet og tilbagebetale beløbet for varen. 

Hailo.dk modtager nogle gange produkter som er angivet som defekte, men som ikke indeholder fejl, eller er benyttet forkert. Modtager vi en sådan vare retur hvor fejl eller defekt, defineret på defektvare beskrivelsen, ikke er gældende, vil varen blive returneret til kunden inklusiv et gebyr for vores benyttede tid på test, fejlsøgning og håndtering af sagen og fragtomkostninger. Vores gebyr beregnes pr. halve time benyttet på kr. 250,- + moms. 

Ønsker du at klage over dit køb, bedes du rette henvendelse på e-mail adressen; kundeservice@hailo.dk. Hvis det ikke kan lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage på til konkurrence- og forbrugerstyrelsen ved at gå ind på www.forbrug.dk. Du kan også klage igennem EU komissionens online klage-portal, hvilket er beregnet til forbrugere som ikke er bosat i Danmark. 

Garanti indbefatter ikke reparation af skader som er forudsagde af fejlagtig brug af varen så som væskeskader, tab eller lignende.

  1. Vare beskadiget under transport

Skulle uheldet være ude og der er opstået en transportskade på din vare, Kan du se på emballagen, at varen muligvis er skadet, så kan du bede fragtmanden, postbuddet eller pakkeshoppen om at notere, at emballagen er skadet. Er varen skadet skal dette omgående informeres til hailo.dk, indenfor 2-3 hverdage  efter modtagelsen eller afhentningen af produktet. Kontroller derfor varen straks ved ankomst for transportskader, inden du accepterer modtagelse. Ved accept for modtagelse, hæfter du selv for evt. senere opdagede Transportskader. Transportskade skal foto dokumenteres med billeder af beskadiget vare og beskadiget kasse/æske eller anden forsendelses emballage hvor påmonteret transport label kan ses. Uden denne dokumentation kan transportskader ikke accepteres eller refunderes. Som regel er transportskader kosmetiske/optiske og ikke går ikke udover varens egentlige funktion/brugsværdi – ved optiske skader forbeholder roba.dk sig retten til efter vurdering af skaden at yde en rabat i stedet for ombytning af varen.

Send yderligere en besked til kundeservice@hailo.dk om at du har nægtet modtagelse.

  1. Særlige regler for erhvervsdrivende

Hvis erhvervsdrivende bruger vores materialer eller billeder uden udtrykkelig og skriftlig tilladelse fra Hailo.dk vil dette udløse et erstatningskrav på den fulde produktværdi + håndteringsomkostninger af sagen. Det er derfor vigtigt at du kontakter os inden du bruger vores service som erhvervsdrivende.

  1. Mangler ved varen

I tilfælde af mangler ved varen, finder købelovens mangelregler anvendelse.

10. Dimensioner: 

Alle vægt angivelser samt dimensioner er anført som ca. angivelser og der kan være afvigelser fra forsendelsesvægten og varens reele vægt / volume

11. Refundering / Returnering

Hvis du fortryder dit køb, tilbage betaler vi købsbeløbet, fratrukket den oprindelige fragt for fremsendingen af varen. I tilfælde af en værdiforringelse af varen, hæfter køber for denne, hvilket bliver fratrukket det oprindelige købs beløb. Skulle varen ankomme beskadiget, brugt, med mangelfuld emballering, eller manglende indpakninger, labels etc. hos hailo.dk. Vil varen anses for brugt og ikke længere egnet til gensalg og refundering kan herfor ikke længere tilbageføres. 

Er en vare først tages i brug kan den ikke længere returneres/refunderes, da den ikke længere vil være egnet til gensalg. En vare skal returneres med alle indpakninger og labels intakt således at den er egnet til gensalg.

Bemærk at den oprindelige fragt på Hailo varer og specielt tunge produkter kan variere fra DKK 187,50 op til DKK 1.500,00 for de tungeste produkter, der kan fratrækkes refunderings beløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalingen. Bemærk at vi ikke dækker ekstra leveringsomkostninger, som følge af en anden leveringsform udover den billigste, tilbudte standardlevering. Vi refunderer betalingen uden unødige forsinkelse og senest 14 dage fra vi har registreret din returnering. Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget returvaren.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Hailo.dk
Kliplev Søndergade 10, Kliplev
DK-6200 Aabenraa
Danmark

×

Kurv